Mała księgowość – rozliczanie VAT
Mała księgowość to inaczej księgowość uproszczona, którą mogą prowadzić jednoosobowe działalności gospodarcze, dynamicznie rozwijające się startupy oraz mikroprzedsiębiorcy.
Prowadzenie księgowości uproszczonej przez biuro rachunkowe to wygodne rozwiązanie, które pozwala uniknąć wielu stresów oraz skupić się przede wszystkim na rozwoju firmy. Samodzielne prowadzenie małej księgowości jest co prawda możliwe, jednak wymaga wiedzy z zakresu podstaw księgowości oraz ustawicznego jej aktualizowania. Przepisy zmieniają się bowiem w sposób dynamiczny. To wszystko zabiera dodatkowy czas.
Kiedy zajmiemy się Państwa małą rachunkowością – unikną Państwo także wysokich kosztów wynikających z konieczności stworzenia stanowiska dla księgowego. Ponadto przestaną Państwo obawiać się konsekwencji związanych z niedopilnowaniem terminów rozliczenia podatku VAT czy składek ZUS lub pominięciem aktualnych przepisów, które wprowadzono w bieżącym roku podatkowym. Oprócz tego – w przypadku ewentualnych kontroli – będziemy mogli reprezentować Państwa w urzędach.
To tylko podstawowe korzyści z outsourcingu usług księgowych, które zachęcają przedsiębiorców do współpracy z biurem rachunkowym. W TaxOnline24 zapewniamy ponadto nowoczesne podejście do księgowości, skupienie na indywidualnej sytuacji klienta, otwartość na jego problemy oraz sprawne poszukiwanie optymalnych rozwiązań.
Zakres naszych obowiązków
Każdy przedsiębiorca mogący prowadzić małą księgowość jest zobowiązany do wybrania jednej z 4 form opodatkowania dochodu:
- na zasadach ogólnych,
- podatek liniowy,
- karta podatkowa,
- ewidencja przychodów.
Zajmujemy się prowadzeniem KPiR – ksiąg przychodów i rozchodów oraz ewidencji przychodów zryczałtowanego podatku dochodowego. Właściciele firm, którzy zdecydowali się na kartę podatkową, są zwolnieni z obowiązku prowadzenia KPiR, dokonywania wpłat zaliczek na podatek dochodowy oraz składania zeznań podatkowych. Na żądanie swoich klientów muszą jednak wystawiać rachunki i faktury sprzedaży towarów lub wykonania usług.
Właściciele małych firm zwykle decydują się na prowadzenie księgi przychodów i rozchodów. Wówczas opłacają podatek dochodowy na zasadach ogólnych lub w postaci podatku liniowego . W tym przypadku zajmujemy się księgowaniem przychodów i kosztów firm. Wysokość podatku dochodowego określamy na podstawie dochodu, który wyliczamy odejmując kwotę kosztów od kwoty przychodów.
Ryczałt ewidencjonowany to alternatywna, wobec KPiR, forma opodatkowania. Wysokość podatku obliczamy wówczas tylko na podstawie przychodów z danego roku.
Co jeszcze oferujemy w ramach prowadzenia małej księgowości?
Nasi doradcy podatkowi oferują pełne wsparcie przy wyborze najbardziej korzystnego i dopasowanego do profilu firmy sposobu rozliczania się z urzędami skarbowymi. Razem z przedsiębiorcą analizujemy zalety i wady każdej z form opodatkowania w kontekście indywidualnych wymagań i oczekiwań firmy, którą prowadzi. W ramach doradztwa podatkowego w Gliwicach, Zabrzu, Pyskowicach i Knurowie – proponujemy optymalne rozwiązania i pomagamy w ewentualnej zmianie formy rozliczenia.
Zajmujemy się również:
- sporządzaniem rejestrów VAT zakupów i sprzedaży,
- wypełnianiem deklaracji rozliczeniowych VAT,
- wyliczaniem miesięcznej zaliczki PIT,
- sporządzaniem rocznego rozliczenia z Urzędem Skarbowym,
- prowadzeniem ewidencji środków trwałych,
- prowadzaniem ewidencji wartości niematerialnych i prawnych,
- prowadzeniem ewidencji przebiegu pojazdów – w przypadku, gdy samochód stanowi środek trwały, który firma wykorzystuje wyłącznie do swojej działalności, a jej właściciel chce odliczyć od podatku wszystkie koszty, które poniósł w związku z jego użytkowaniem.
Nasza oferta dostępna jest w 3 pakietach: Starter, Business i Premium. W ramach małej księgowości proponujemy dodatkowo opcję Samozatrudnienie, idealną dla jednoosobowych działalności gospodarczych.
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oferty i do współpracy z naszym biurem rachunkowym.